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“Making jewellery is all about creating wearable unpredicted forms”
— Jin Ah Jo

Day 74: When to stop?

Day 74: When to stop?

Brass- more complicated form from “Listening”

After going through lockdown#5 in Melbourne for the last 2 weeks I keep going to the studio as a jewellery manufacturer. I am a jewellery manufacturer and am producing one or two pieces of production jewellery for powdercoating every time I go to the workshop as well as working on new series for exhibitions. I don’t know if the Radiant Pavilion  events will still happen in September but I keep making new pieces and writing about it. 

However, It was a relatively disappointing day of creation at the studio today. The image above is a sandblasted form after I added a couple more bent tubes from the work from Day 72. I really liked the simple and beautiful curve lines. One side is open just like your ears are open to listening. I loved the conceptual approach and the way the work is forming. But today as I have added more bent tubes to fill up the space and the work only seems to get more complicated and is losing its integrity. 

4 images how first “listening” to  “bent and broken with black smoke”

4 images how first “listening” to “bent and broken with black smoke”

You can see the process of the structure is getting complex. In the end I have increased two more bent one-side-open pipe lines with two patina colours. Then I added more components that leave the work looking like smoke from different angles as all the pipes are bent. Perhaps it will be a good idea to stretch the series of “Broken pipe with black smoke” . Also the process provides a great opportunity to consider when I need to stop constructing and how to deal with the space or gap between the form especially when I work on a intuitive or spontaneous piece. It is really a personal process and I need to complete this work soon at the studio this week then I will write more about it.

멜번의 다섯번째 봉쇄조치가 지난 2주간 단행된 가운데에도 나는 보석 제조업자로 계속 작업실에 나가고 있다. 나는 전시회들을 위한 새로운 작품을 만드는 것에 더하여서 매번 작업실에 갈 때마다 파우더코팅할 생산용 작업들을 한 두 만들고 있다. 구월에 래디언트 퍼빌리온의 행사들이 일어날지도 모르는 상황이지만 여전히 나는 새로운 작품을 만들고 그것에 대해서 쓰고 있다. 

그런데 오늘은 좀 실망스러운 날이었다. 위의 이미지는 내가 Day 72(72일째) 의 작업에서 몇개의 구부러진 튜브를 더 더하여 분사기로 표면을 청소한 형태이다. 나는 간단하고 아름다우면서 한쪽 파이프 쪽이 열려 마치 당신의 귀가 귀기울여 듣는 것처럼 보이는 곡선이 정말 맘에 들었다. 그 개념적인 접근이 퍽 좋았고 작품이 형태를 갖추어 가는 방법도 좋았다. 그렇지만 오늘 그 빈 공간을 메우기 위해서 구부러진 튜브를 몇개 더 하면서 작업은 그냥 더 복잡해 졌고 그것의 온전함을 잃어가로 있는 것 같다.

당신도 구조가 복잡성을 더해가는 과정을 볼 수 있을 것이다. 결국은 두개의 파티나 색을 사용하면서 한쪽 파이프가 열려 구부러진 두개의 튜브를 더하게 되었다. 거기에 또 구부러짐성 때문에 각자 다른 각을 지니고 있는 파이프에 연기형태의 부속품을 더하게 되었다. 아마도 이 작업은 “부러진 파이프와 검은 연기” 시리즈를 더하는 것이 될 수도 있다. 또한 그 과정은 내가 언제 구조물을 만들어가는 것을 멈출 것인가를 그리고 특히 직관적이며 자발적인 작품을 해 나갈 때 형태 사이의 공간이나 빈 틈을 어떻게 처리할 것인가에 대해 깊이 생각할 좋은 기회를 제공할 것이다. 매우 개인적인 과정이긴 하지만 이번주에 이 작업을 우선 완성시킬 필요가 있고 그리고 나서 그것에대해 더 써볼 것이다. 

Day 75: Aftermath

Day 75: Aftermath

Day 73: Pipe Miniature - Assemblage of Pipe miniature

Day 73: Pipe Miniature - Assemblage of Pipe miniature