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“Making jewellery is all about creating wearable unpredicted forms”
— Jin Ah Jo

Day 10: 12 initial pipes

Day 10: 12 initial pipes

So starting from the 4 initial structures of pipes (Day 9) over the past week I have made 8 more of them. Once the concept is decided even if vaguely and as long as there is a pattern of form making it is not hard to create variation. I think I can create one per day, which is a test project to contribute to the exhibition. This time it has been more fun as I am quite freely working towards introducing some recycled materials such as wood, acrylic, plastic pipe, capacitor and neoprene that I have not used for my usual collection for a long time.

12 pipe structure variations. mainly brass including neoprene, capacitor, wood and plastic.

12 pipe structure variations. mainly brass including neoprene, capacitor, wood and plastic.

4 best structures using recycled materials so far. You can see the real size of them- approximately they are all in between 4 and 5 cm length.

4 best structures using recycled materials so far. You can see the real size of them- approximately they are all in between 4 and 5 cm length.

I love the discloured or oxidised brass during making because it gives the feel of wear and tear over time, pipe lines covered with dust at the ceiling. Perhaps I can make them stay like the images above with enamelling. There can be a possibility to make some pipes with screw top using tap and die set tool so that some of them can really be connected with proper mechanism not just by threading. Or I can use 3D printed pipes with resin, plastic or nylon to extend intrigue. So many ideas are following, which is the core of new work production.

At this stage my idea is focused on form making and researching its potential for wearability but I wonder how I can expand the idea itself ‘In the studio Space, my working Place with my own Pace’ (like our exhibition title)? Will I be able to stretch my practice more from here? If I can how? Will I need a new direction? Can I recognise this process and make it more meaningful to my own practice in the end?

Installation- other than jewellery.

Installation- other than jewellery.

4개의 파이프 구조물로 시작하여 약 일주일간 8개를 더 만들어 보았다. 일단 컨셉이 좀 모호하게라도 정해지고 구조물 만드는 패턴이 생겨나면 그 변형을 만드는 것은 힘들지 않다. 매일 하나씩 만들어 전시회 때까지 계속 만들어 보는 것도 좋은 프로젝트가 될 것이다. 이번에는 나무, 아크릴, 플라스틱 파이프, 콘덴서, 네오프린 등 내 알려진 콜렉션에는 오랫동안 사용하지 못한 재활용물질들을 자유롭게 도용하여 훨씬 더 재미가 있었다. 

나는 만드는 과정에서 변색되고 탈색된 황동 파이프들의 색깔이 특히 좋은데 이유는 오랫동안 천장에서 먼지 묻고 오래 사용하여 닳은 진짜 배관구조처럼 보이기 때문이다. 아마도 에너멜링 (유약기법)기법을 사용해 이 색을 그대로 유지할 수도 있을 것이다. 또한 파이프 끝을 탭 앤드 다이 기구를 사용해 스크루로 만들어서 그냥 실로 꿰는 것보다 더 실질적인 연결법을 보여줄 가능성도 있다. 혹은 3D프린팅 기술을 이용해 레진, 플라스틱 혹은 나일론 파이프를 만들어서 작품에 흥미로움을 더할 수도 있을 것이다. 많은 아이디어가 생성되는데 이것이 정말 새로운 작품을 만드는 정수가 아닐까 한다. 

지금은 형태를 만들고 그 착용성에 대한 연구에 집중되어 있지만 나는 또한 여기서 또 어디로 내 아이디어가 발전될 것인가가 궁금하다. 특히 전시회 제목처럼 ‘내 작업장소인 스튜디오 공간에서, 나만의 속도로’.

내 작업이 여기서 발전할 수 있을까? 할 수 있다면 어떻게? 또 새로운 방향이 필요할 것인가? 이 모든 과정들이 궁극에는 내 작업에 의미심장한 일이 될 것인가? 

Day 11: Ideas of wearability

Day 11: Ideas of wearability

Day 9: Place, space and pace

Day 9: Place, space and pace